O Watson Assistant μπορεί να κάνει την διαφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως σε ένα e-shop για παράδειγμα. Μπορεί να κατευθύνει τον πελάτη στο επιθυμητό προϊόν, να κάνει προτάσεις, να δίνει συμβουλές και εξειδικευμένες πληροφορίες για το προϊόν, να αναλύει την πολιτική επιστροφών και αλλαγών και να δίνει απαντήσεις σχετικές με τον τρόπο πληρωμής και παραλαβής των προϊόντων. Πρακτικά, ο Watson Assistant μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες αντίστοιχες με τις ανθρώπινες στο φυσικό κατάστημα. Τέλος, μπορεί να προσφέρει και υπηρεσίες after sales, όπως για παράδειγμα το service, οι επιστροφές χρημάτων κ.α.
O Watson Assistant μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες με πληροφορίες σχετικά με τους λογαριασμούς, το ιστορικό συναλλαγών, disputes χρεώσεων από διαδικτυακές απάτες, ακυρώσεις και επανεκδώσεις καρτών ΑΤΜ. Επιπλέον, μπορεί να προσφέρεί αξιόλογες οικονομικές συμβουλές, προτάσεις αποταμίευσης, να κατευθύνουν στο κατάλληλο τραπεζικό προϊόν όπως ένα δάνειο ή μια πιστωτική κάρτα.
O Watson Assistant μπορεί άμεσα να ανταποκριθεί σε ερωτήματα των πελατών, όταν -πολλές φορές εν μέσω πανικού- απαιτούνται γρήγορες απαντήσεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις ακόμα και η ολιγόλεπτη αναμονή μπορεί να δημιουργήσει ανεπιθύμητες τριβές. Εκτός από αυτό, ο Watson Assistant μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος και κατά το στάδιο της επεξεργασίας του αιτήματός του πελάτη, όταν μπορεί να λάβει εξατομικευμένη πληροφόρηση, όπως για παράδειγμα για την πορεία της αποζημίωσής του.
O Watson Assistant, αφενός μπορεί να παρέχει πληροφόρηση σε πελάτες που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν μια νέα συνεργασία, όπως για παράδειγμα τι δικαιολογητικά απαιτούνται για την αλλαγή παρόχου, τις τιμές κιλοβατώρας, των παγίων και άλλων κοινών ερωτήσεων. Αφετέρου, μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά και άμεσα τους ήδη υπάρχοντες πελάτες, παρέχοντας προσωποποιημένη πληροφόρηση αναφορικά με το υπόλοιπο του λογαριασμού, τον τρόπο πληρωμής ή σε καμπάνιες νέων προγραμμάτων ηλεκτροδότησης.
O Watson Assistant μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, όπου οι εταιρείες συχνά αντιμετωπίζουν μεγάλο όγκο ερωτήσεων πελατών που σχετίζονται με τη διαχείριση του λογαριασμού, τη χρέωση, την τεχνική υποστήριξη και τις αναβαθμίσεις υπηρεσιών. Για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους, να ενημερωθούν για το πρόγραμμα υπηρεσιών τους ή να αντιμετωπίσουν τεχνικά προβλήματα με τις συσκευές τους.
O Watson Assistant βρίσκεται στο πρώτο επίπεδο της υγειονομικής περίθαλψης, πριν την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, δηλαδή του ιατρού. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει με ερωτήματα και να παρέχεί πληροφορίες σχετικά με τα συμπτώματα, ώστε να κατευθύνουν τους ασθενείς στην κατάλληλη ιατρική ειδικότητα. Επιπροσθέτως, μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες του και στο τελευταίο επίπεδο της περίθαλψης. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με την θεραπεία του ασθενή, συχνότητα και υπενθύμιση φαρμακευτικής αγωγής, αντενδείξεις, παρενέργειες κ.α. Τέλος, μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σχετικά με τον προγραμματισμό ραντεβού με το αντίστοιχο ιατρικό προσωπικό.
Οι Εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μετακίνησης πολιτών όπως οι αεροπορικές, οι ναυτιλιακές, οι σιδηροδρομικές αλλά και οι αστικές συγκοινωνίες αλληλοεπιδρούν σε τεράστιο βαθμό με τους πελάτες τους. Οι τελευταίες έχουν μια διαρκή ανάγκη εξυπηρέτησης των πελατών τους κατά την διάρκεια του έτους, ενώ οι πρώτες έχουν μια εποχιακή ενδεχομένως έκρηξη αλληλεπίδρασης με το κοινό τους, λόγω διακοπών, αργιών κ.ο.κ. Από τη μία πλευρά, ο Watson Assistant μπορεί να παρέχει πληροφόρηση σε πελάτες που έχουν θέμα με τα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί ή κρατηθεί ενώ από την άλλη πλευρά μπορεί να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την έκδοση εισιτηρίων, αποβάθρες επιβίβασης, τρόπους πληρωμής κλπ.
O Watson Assistant μπορεί να εγκατασταθεί σε ξενοδοχεία, κοιτώνες, ορεινά καταφύγια και να συζητήσεί με τους επισκέπτες τυχόν ειδικά αιτήματα που μπορεί να έχουν, πριν από την επίσκεψή τους. Για παράδειγμα οι επισκέπτες μπορεί να χρειαστούν αναπηρικό καροτσάκι κατά την άφιξη τους ή να προτιμούν δωμάτιο καπνιστών. Οι ανάγκες αυτές που αποτυπώνονται στη συνομιλία επιτρέπουν στο chatbot να κάνει κρατήσεις στα αντίστοιχα δωμάτια, εάν αυτά υπάρχουν. Επιπλέον, παρέχουν concierge συμβουλές όπως για παράδειγμα προτάσεις για εστιατόρια, αξιοθέατα, μετακίνησεις κλπ. Αυτή η πληροφόρηση μπορεί να είναι εξαιρετικά εξατομικευμένη λαμβάνοντας υπόψιν τις καιρικές συνθήκες, τα γούστα του πελάτη ή άλλους παράγοντες.
Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την παλέτα υπηρεσιών του Watson Assistant. Η πρόσφατη πανδημία Covid-19, έφερε στη ζωή των μαθητών και των κάθε ηλικίας σπουδαστών την τηλεκπαίδευση. Πλέον, στην post Covid εποχή, αποτελεί επιλογή των ιδρυμάτων η τηλεκπαίδευση, ακόμη και να μην συντρέχει υγειονομικός λόγος. O Watson Assistant μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονικός δάσκαλος, να βοηθάει τους μαθητές με την εργασία στο σπίτι, να απαντά σε ερωτήσεις ή να παρέχει σχόλια.
Τα AI chatbots χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο σε τηλεφωνικά κέντρα για να παρέχουν έναν αποτελεσματικό και οικονομικά αποδοτικό τρόπο διαχείρισης των ερωτημάτων των πελατών. Στα παραδοσιακά τηλεφωνικά κέντρα (call centers), οι πελάτες υποχρεούνται να περιμένουν σε αναμονή προκειμένου να εξυπηρετηθούν και συχνά πρέπει να περιηγηθούν σε έναν λαβύρινθο μενού για να φτάσουν στο σωστό τμήμα ή αντιπρόσωπο για να επιλύσουν το πρόβλημά τους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια απογοητευτική εμπειρία για τους πελάτες και μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις λόγω της ανάγκης για πρόσθετους τηλεφωνητές για τη διαχείριση του μεγάλου όγκου κλήσεων.
O Watson Assistant μπορεί να παρέχει προτάσεις στέγασης με βάση τις πληροφορίες των χρηστών για τη γειτονιά, τα κοντινά σχολεία και τον προϋπολογισμό, μεταξύ άλλων παραγόντων. Πρακτικά μπορεί να παρέχουν εξαιρετικά προσωποποιημένη πληροφόρηση στους πελάτες, αναζητώντας πληροφορία στη βάση δεδομένων του οργανισμού σας, ανάλογα με τα κριτήρια του πελάτη και το pool των διαθέσιμων ακινήτων.
O Watson Assistant είναι εξαιρετικά χρήσιμος και στην εξυπηρέτηση των εσωτερικών χρηστών μιας Εταιρείας. Σε μεγάλους Οργανισμούς όπου απασχολούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, το τμήμα Ανθρώπινων Πόρων δέχεται πολλές φορές καταιγισμό ερωτημάτων από τους εργαζόμενους. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι σχετικές με τα εργασιακά δικαιώματα, τον κανονισμό λειτουργίας της Εταιρείας ή το υπόλοιπο κανονικής αδείας. O Watson Assistant μπορεί να ενημερώνει έναν υπάλληλο για τον αριθμό των αδειών που έχει λάβει μέχρι στιγμής αλλά και να απαντά σε κοινές ερωτήσεις που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό. Επιπροσθέτως, μπορεί να ενσωματωθεί σε περιβάλλον συνομιλίας, όπως το Slack για παράδειγμα, να παρακολουθεί την ικανοποίηση και την παραγωγικότητά των εργαζομένων και να επεμβαίνει όταν απαιτείται. Τέλος, ο Watson Assistant μπορεί να βοηθάει τους νέους συνεργάτες σας όπου χρειάζεται να ενσωματωθούν στις διαδικασίες της Εταιρείας, στον τρόπο λειτουργίας κλπ.